Založ si blog

Dolovanie Bitcoin je ako ťažba zlata a bankovníctvo dokopy

Vždy sa nájde mnoho tých, čo novostiam nedôverujú, ja však píšem práve o novostiach rád a hlavne o svojich skúsenostiach. „Mining“ alebo „dolovanie“ je nevyhnutný proces aby cryptomena, Bitcoin, Dogecoin alebo akákoľvek iná vôbec existovala. Prečo som zvolil nadpis aký som zvolil?

Bitcoin sa niekedy zvykol označovať ako digitálne zlato. Ak chcete zlato, tak ho môžete ísť ťažiť alebo si ho kúpiť. Avšak ani v prípade ťažby zlata by väčšina ľudí nemala možnosť kúpiť stroje. Skôr by si mohli zakúpiť podiely alebo akcie v ťažobnej spoločnosti. To isté platí o Bitcoine. V predchádzajúcom blogu som dokonca i ilustračne zobrazil ako v skutočnosti vyzerá spoločnosť, ktorá sa zaoberá ťažbou elektronických mien. Je ich viacero a vy máte možnosť si vybrať.

Aké meny je najrentabilnejšie ťažiť sa dozviete napríklad na stránke Cryptocurrency Mining, kde nájdete pomer profitability versus Bitcoin. Podľa údajov je evidentné, že vyťažiť nový Bitcoin je náročné a trvá to dlho. To je tiež jeden z faktorov, ktoré ovplyvňujú jeho cenu okrem samotnej popularity.

Z čoho teda vyplácajú ťažobné spoločnosti podiely, a nie malé?

Tu je odpoveď v druhej časti môjho nadpisu. Na to aby mohli transakcie prebiehať sú potrebné stále výpočtové procesy. A tie sú zabezpečované tými istými spoločnosťami. Každý, kto niekedy posielal niekam Bitcoiny si isto všimol, že poplatky sú a nie malé. V porovnaní s inými cryptomenami asi najvyššie. Tieto poplatky idú ťažobným spoločnostiam a teda aj podielnikom.

V tomto sa to podobná bankovníctvu, kde sú transakcie tiež spoplatnené. Obzvlášť služby, kde je nutné rýchlo potvrdiť úhradu vyžadujú výkonnú výpočtovú techniku.

Ja na úhrady využívam v prevažnej miere peňaženku, ktorú mám v EXMO. Ak chcete obchodovať vrámci burzy stačí Vám 1 confirmácia, ak chcete BTC vybrať tak deposit musí mať minimálne 4 confirmácie. To si však dobre overíte priamo cez Blockchain. Ak chcete napríklad platiť za zlato v Gold and Silver, musíte platbu odoslať do 10 min od vystavenia faktúry,. inak sa to všetko automaticky zruší. A bolo pre mňa prekvapením, že len čo som dal potvrdiť výber z EXMO, tak to systém zaznamenal a nákup bol dokončený. Toto skutočne vyžaduje silné výpočtové pozadie.

Ako investor si môžete vybrať mnoho ťažobných spoločností. Investovať však do cloud ťažby inej meny než Bitcoin nie je jednoduché. Sám som našiel akurát jednu spoločnosť čo aktuálne ponúka kontrakt na ťažbu LTC. Bude to zrejme ich vysokou rentabilitou. Lebo ťažiť vlastným strojom DOGE alebo LTC alebo iné je rentabilnejšie než Bitcoin.

Nevýhodou mnohých ťažobných spoločností je, že si zakúpite kontrakt a ťažíte. S vyťaženými prostriedkami môžete manipulovať ako chcete, ale samotný ťažobný kontrakt už nemôžete predať. Niektoré spoločnosti majú dokonca v niektorých službách kontrakty vypredané.

Nemôžem si pomôcť, ale stabilne sa mi najefektívnejší javí SCRYPT. Táto spoločnosť v sebe spája všetko čo si osobne predstavujem aby fungovalo. Oni ťažia čo je najefektívnejšie a odmenu vám vyplatia v Bitcoinoch. Výnosnosť je preto asi najvyššia akú som našiel. Ak investujete 100 eur, mesačne obdržíte výnos cca 50%. Výnosy vám v ekvivalentnej hodnote pribúdajú cca každých 10 min. Za ne môžete nakupovať ťažobnú silu a výnos tým ešte viac zvyšovať. Moje skúsenosti sú nanajvýš dobré. A myslím, že nie som sám. Ak si otvoríte chat, ktorý tam je, môžete sa spýtať ľudí z celého sveta. Ja som si overoval túto spoločnosť asi pol roka.

O iných klasickejších ťažobných spoločnostiach sa dočítate v mojich minulých blogoch.

 

 

Andrej Danko – nepochopený vizionár

11.11.2023

Neveril by som, že jedného dňa budem schopný napísať tento blog, v ktorom by som chcel upozorniť na to, že je nešťastím, keď sa myšlienka „národného menu“ nepretaví do reality. Škoda, že pán Danko nedostal príležitosť prezentovať svoju víziu v celom rozsahu a ako po mnohý krát ostal nepochopený. Verím, že ja som ju pochopil správne. Dostať na stôl [...]

Kto z voličov si želá „Mafiánsky štát“ ?

24.09.2023

Na jednej strane je zarážajúce, že strach z utečencov je tak významným hnacím motorom na dosiahnutie výnimočného výsledku vo voľbách a na druhej strane chýba obava zo zverenia moci do rúk organizovaného zločinu. Pričom väčšina z tých, čo sa najviac obávajú „migrantov“ ich nevidela, nevidí a nebude vidieť. Avšak prevažná časť tých istých voličov sa [...]

Istý nevinou obvineného si môže byť jedine jeho kumpán

06.09.2023

Viete si predstaviť, že orgány činné v trestnom konaní by zahájili vyšetrovanie, alebo by nebodaj padlo obvinenie niekoho z Vašich príbuzných? Ako veľmi by ste si boli istí jeho/jej nevinou? Skúste ste si na tú otázku úprimne odpovedať. A išlo by pritom o príbuzného, o rodinu, o človeka ktorého možno poznáte od detstva. A teraz druhá otázka. Bol by obvinený nejaký [...]

Baerbock, Netanjahu

Hádka kvôli Gaze? Nie sme ako nacisti, nahneval sa Netanjahu na nemeckú ministerku

20.04.2024 14:00

Počas návštevy nemeckej šéfky diplomacie Annaleny Baerbockovej v Tel Avive došlo k ostrej výmene názorov medzi ňou a izraelským premiérom, ktorý poprel, že by ľudia v Pásme Gazy hladovali.

Peter Pellegrini

Podpredsedovia alebo Šutaj Eštok. Nový šéf Hlasu bude známy na prelome mája a júna

20.04.2024 13:07, aktualizované: 13:40

Milan Majerský predpokladá, že poslanci KDH zahlasujú za zvolenie súčasného ministra Richarda Rašiho do funkcie predsedu parlamentu.

armáda usa

Americké jadrové zbrane bližšie k Slovensku? Na svojom území ich chce mať aj Poľsko

20.04.2024 12:46

Americké jadrové zbrane sú od novembra 2009 v Belgicku, Nemecku, Taliansku a Holandsku.

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 58
Celková čítanosť: 352669x
Priemerná čítanosť článkov: 6081x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy