Andrej Danko – nepochopený vizionár

11. novembra 2023, peterturciansky, Nezaradené

Neveril by som, že jedného dňa budem schopný napísať tento blog, v ktorom by som chcel upozorniť na to, že je nešťastím, keď sa myšlienka „národného menu“ nepretaví do reality. Škoda, že pán Danko nedostal príležitosť prezentovať svoju víziu v celom rozsahu a ako po mnohý krát ostal nepochopený. Verím, že ja som ju pochopil správne. Dostať na stôl pokrmy predkov súčastného obyvateľstva je odvážny krok hodný skutočne progresívneho politika. Všetká česť!

Tradičnou zložkou pokrmov predkov bol totiž hmyz. Napríklad polievka z chrústov, ktorej recept nájdete v najstarších kuchárskych knihách nášho regiónu. A dostať v širokej miere na stôl jedlá pripravené z hmyzu je ten najpokrokovejší čin v gastronómii aký len môže byť. Je to fantastická správa, lebo lokálna legislatíva je výrazne pozadu a čím skôr sa posunie dopredu, tým rýchlejšie sa Slovensko napojí na významný prúd rozvoja. To, že pán Danko v tomto urobí pokrok je obdivuhodné. Okrem toho, v tejto oblasti je obrovský rozvoj vedy, výskumu a to ako v technologickej časti tak i v medicínskej. Ekologický prínos je tak významný, že jedným ťahom sa posilní i vplyv SNS v oblasti ochrany prírody.

Ak sa Slovensko stane lídrom v produkcii hmyzu, vo vývoji v tejto oblasti, bude to svetovo pozitívna vizitka. Stačí si pozrieť napríklad dokument „Jedlý hmyz“ a oceníte víziu pána Danka veľmi podobne ako ja.

Prajem pánovi Dankovi aby sa jeho ciele naplnili v plnom, bohužiaľ nepochopenom rozsahu.