Založ si blog

Ako cestovať á 100km za 1 eur – všetci

Dnes som dostal chuť napísať ešte jednu recenziu, lebo som videl že admin jasne rozoznáva čo je recenzia a čo nie. A to som ho nežiadal.

Takže rád by som sa podelil s Vami o skúsenosti ako cestovať každých 100 km za cca 1 eur. A to platí pre všetkých nie len pre dôchodcov. Možno niektorí počuli, možno nie, ale podľa všetkého hlavne na Slovensku sa to udomácňuje pomaly, predovšetkým v strednej a staršej generácii.

Zvykne sa tomu hovoriť car sharing, alebo zo starších dôb hlavne u nás platený autostop. Raz som písal svoj názor, prečo sa domnievam, že to bude hlavnou príčinou prudkej redukcie stopárov z ciest.

Každý kto začne hľadať na internete nájde portálov na autostop viacero. Každý je iný, tak sa vyjadrím aspoň k tým, ku ktorým sa dostanete najrýchlejšie

www.servus.sk

www.autostop.sk

www.superstop.sk

 

– mne neprišiel ani jeden príliš prehľadný a čo je hlavné, nepodarilo sa mi tam nájsť dopyty. Takže osobne som tam jazdu neprezentoval

auto.sme.sk/autostop

– tu síce dopyty sú ale ponúk primálo.

Pre mňa ako vodiča bolo podstatné zverejniť jazdu čo najrýchlejšie, netráviť tam príliš času, lebo skutočne nejde o zárobkovú činnosť ale skôr o tringelt.

A preto po viacerých skúsenostiach som zakotvil na jazdomat.sk

Pre šoféra, ale aj pre stopára to je prelomové prostredie. Nie len, že profil vozidla, či základné kontaktné údaje sú prednastavené, ale aj jazda sa zadáva veľmi jednoducho a pokiaľ je spiatočná, tak stačí zadať iba čas odchodu späť.

Ale to nie je všetko, akonáhle máte zadanú cestu, a dáte si ju zobraziť, tak Vám vypíše aj odporúčané dopyty a tak človek nemusí tráviť veľa času nad tým, či niekto nehľadá práve jazdu. A pritom sa nemusí jednať o totožnú. Ukážu sa dopyty aj na jej časť.

To isté platí aj naopak. A práve preto čo som zistil som sa rozhodol o tomto napísať. Zatiaľ čo v Čechách, lebo ide o Český portál, to rastie neskutočne rýchlo, na Slovensku je to bieda. A pritom by som si povedal, že sme na tom trochu horšie a šetrenie na ceste je na mieste. Ale ľudia akosi novinky neprijímajú tak rýchlo.

Je tam pohodlné prostredie na komunikáciu z oboch strán a čo je najdôležitejšie, stránka umožňuje overiť identitu či už šoféra alebo stopára bezplatne a pritom môže na portály stále vystupovať anonymne. Akurát je označený, že prevádzkovateľ pozná jeho meno, adresu, telefón a pod. Prezentujúci si sám určuje, čo zverejní neregistrovaným návštevníkom.

Týmto a ešte spôsobom hodnotenia ako stopárov tak i vodičov, sa posúva bezpečnosť a komfort veľmi vysoko.

Mám taký pocit, že človek, ktorý chce na cestovaní ušetriť by skôr než nahliadne na cestovného poriadku mal nahliadnuť na takýto portál.

Tie tarify sa skutočne pohybujú cca 1 eur za každých 100 km.

Akurát, že tento kontakt pri cestovaní je osobnejší než verejnou dopravou. Pre človeka so sociálnou fóbiou to veľmi nie je.

Moje skúsenosti sú veľmi dobré, i keď možno ako ja pre niektorých cestujúcich som nemusel byť ideálny sparing partner, tak aj niektorí cestujúci pre mňa.

A za čo človek vlastne platí? No okrem toho, že ide o malý príspevok na palivo, napríklad ja to beriem za tú ochotu vziať niekoho z presnej adresy a na presnej adrese ho vyložiť. Času sa zas musí prispôsobiť druhá strana.

Možno by sa dalo písať viac, ale negatív na tom nájdem ďaleko menej, než pozitív.

Pevne verím, že aj Slováci začnú viac využívať túto komfortnú formu cestovania a hlavne lacnú a tým prispejú ešte k jednému rozmeru a to je ekologický. Carsharing je ekologicky vysoko hodnotený.

A kam sa dá dostať, no niekedy mám pocit, že až na kraj sveta, ale šoféri zvyknú prezentovať svoje jazdy už od cca 100 km. Takže nie je rarita nájsť na Slovensku jazdu aj z nejakého malého mesta do neďalekého.

Tak ak sa rozhodnete, verím, že neobanujete.

 

Ohliadnutie sa za Bitcoin – om a ostatnými cryptomenami

30.05.2018

Rozhodol som sa dnešný príspevok načasovať do obdobia, kedy v ostatných médiách je relatívny kľud a po obrovskom náraste hodnoty Bitcoinu nastal istý pokles, už táto téma nie je tak zaujímavá. viac »

Bielorusko legalizovalo Bitcoin / Krypto-biznis

29.03.2018

Aktivity súvisiace s kryptomenami sa v Bielorusku považujú za legálne. Prezidentský dekrét "o rozvoji digitálnej ekonomiky" nadobudol účinnosť 28. marca 2018. Cieľom krajiny je stať sa globálnym viac »

Názory. Prečo má Bitcoin budúcnosť?

10.03.2018

Podľa toho čo sledujem, sa búrlivé obdobie názorov okolo kryptomien trochu ukľudnilo, čo je priestor na racionálne uvažovanie a rozhodovanie, bez príznakov davovej psychózy. Skôr než Vás viac »

Grécko, vlajka

Grécki vojaci ostávajú v tureckom väzení, za údajnú špionáž im hrozí aj doživotie

17.07.2018 14:58

Turecký súd rozhodol, že dvaja príslušníci gréckej armády zostanú vo väzbe.

Ropa, ťažba, nafta, benzín, ropný vrt

Clá zasiahli v USA prvý veľký projekt

17.07.2018 14:49

Vláda v USA zamietla žiadosť amerického prevádzkovateľa ropovodov a plynovodov o vyňatie svojho projektu spod dovozných ciel na oceľ.

trump, putin

Podľa ruských analytikov bolo Putinovým víťazstvom konanie summitu

17.07.2018 14:45

Hoci schôdzka nepriniesla žiadny veľký prielom, Putin v očiach svojho domáceho publika obratne zvíťazil, zhodujú sa analytici aj odborníci na reč tela.

brexit, eú, veľká británia,

Volebná komisia dala euroskeptikom z Vote Leave pokutu za porušenie pravidiel vedenia kampane

17.07.2018 14:34

Britská volebná komisia rozhodla, že skupina Vote Leave pred referendom v roku 2016 porušila pravidlá kampane a dala jej pokutu vo výške 61-tisíc libier.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 64
Celková čítanosť: 215760x
Priemerná čítanosť článkov: 3371x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy