Založ si blog

Ako cestovať á 100km za 1 eur – všetci

Dnes som dostal chuť napísať ešte jednu recenziu, lebo som videl že admin jasne rozoznáva čo je recenzia a čo nie. A to som ho nežiadal.

Takže rád by som sa podelil s Vami o skúsenosti ako cestovať každých 100 km za cca 1 eur. A to platí pre všetkých nie len pre dôchodcov. Možno niektorí počuli, možno nie, ale podľa všetkého hlavne na Slovensku sa to udomácňuje pomaly, predovšetkým v strednej a staršej generácii.

Zvykne sa tomu hovoriť car sharing, alebo zo starších dôb hlavne u nás platený autostop. Raz som písal svoj názor, prečo sa domnievam, že to bude hlavnou príčinou prudkej redukcie stopárov z ciest.

Každý kto začne hľadať na internete nájde portálov na autostop viacero. Každý je iný, tak sa vyjadrím aspoň k tým, ku ktorým sa dostanete najrýchlejšie

www.servus.sk

www.autostop.sk

www.superstop.sk

 

– mne neprišiel ani jeden príliš prehľadný a čo je hlavné, nepodarilo sa mi tam nájsť dopyty. Takže osobne som tam jazdu neprezentoval

auto.sme.sk/autostop

– tu síce dopyty sú ale ponúk primálo.

Pre mňa ako vodiča bolo podstatné zverejniť jazdu čo najrýchlejšie, netráviť tam príliš času, lebo skutočne nejde o zárobkovú činnosť ale skôr o tringelt.

A preto po viacerých skúsenostiach som zakotvil na jazdomat.sk

Pre šoféra, ale aj pre stopára to je prelomové prostredie. Nie len, že profil vozidla, či základné kontaktné údaje sú prednastavené, ale aj jazda sa zadáva veľmi jednoducho a pokiaľ je spiatočná, tak stačí zadať iba čas odchodu späť.

Ale to nie je všetko, akonáhle máte zadanú cestu, a dáte si ju zobraziť, tak Vám vypíše aj odporúčané dopyty a tak človek nemusí tráviť veľa času nad tým, či niekto nehľadá práve jazdu. A pritom sa nemusí jednať o totožnú. Ukážu sa dopyty aj na jej časť.

To isté platí aj naopak. A práve preto čo som zistil som sa rozhodol o tomto napísať. Zatiaľ čo v Čechách, lebo ide o Český portál, to rastie neskutočne rýchlo, na Slovensku je to bieda. A pritom by som si povedal, že sme na tom trochu horšie a šetrenie na ceste je na mieste. Ale ľudia akosi novinky neprijímajú tak rýchlo.

Je tam pohodlné prostredie na komunikáciu z oboch strán a čo je najdôležitejšie, stránka umožňuje overiť identitu či už šoféra alebo stopára bezplatne a pritom môže na portály stále vystupovať anonymne. Akurát je označený, že prevádzkovateľ pozná jeho meno, adresu, telefón a pod. Prezentujúci si sám určuje, čo zverejní neregistrovaným návštevníkom.

Týmto a ešte spôsobom hodnotenia ako stopárov tak i vodičov, sa posúva bezpečnosť a komfort veľmi vysoko.

Mám taký pocit, že človek, ktorý chce na cestovaní ušetriť by skôr než nahliadne na cestovného poriadku mal nahliadnuť na takýto portál.

Tie tarify sa skutočne pohybujú cca 1 eur za každých 100 km.

Akurát, že tento kontakt pri cestovaní je osobnejší než verejnou dopravou. Pre človeka so sociálnou fóbiou to veľmi nie je.

Moje skúsenosti sú veľmi dobré, i keď možno ako ja pre niektorých cestujúcich som nemusel byť ideálny sparing partner, tak aj niektorí cestujúci pre mňa.

A za čo človek vlastne platí? No okrem toho, že ide o malý príspevok na palivo, napríklad ja to beriem za tú ochotu vziať niekoho z presnej adresy a na presnej adrese ho vyložiť. Času sa zas musí prispôsobiť druhá strana.

Možno by sa dalo písať viac, ale negatív na tom nájdem ďaleko menej, než pozitív.

Pevne verím, že aj Slováci začnú viac využívať túto komfortnú formu cestovania a hlavne lacnú a tým prispejú ešte k jednému rozmeru a to je ekologický. Carsharing je ekologicky vysoko hodnotený.

A kam sa dá dostať, no niekedy mám pocit, že až na kraj sveta, ale šoféri zvyknú prezentovať svoje jazdy už od cca 100 km. Takže nie je rarita nájsť na Slovensku jazdu aj z nejakého malého mesta do neďalekého.

Tak ak sa rozhodnete, verím, že neobanujete.

 

Ruský politik navrhuje, aby centrálna banka nasledovala Japonsko a legalizovala Bitcoin

11.07.2017

Boris Titov je ruský politik a prezidentský komisár pre práva podnikateľov. V liste prezidentke ruskej centrálnej banky Elvire Nabiullinovej navrhol, aby banka nasledovala japonský model pri regulácii viac »

Ako ťažiť Bitcoin – bez vstupných investícií – Zadarmo – update

09.07.2017

S odstupom viac než 3 rokov sa chcem vrátiť k základnej téme, ktorú som kedysi rozpracoval, a ktorá mnohým čitateľom jednoznačne priniesla profit. Prečo? Lebo nemuseli investovať nič viac viac »

Jedna z najprestížnejších galerií v Británii začala akceptovať Bitcoin a ďalších 5 digitálnych mien

08.07.2017

Jedna z najprestížnejších galerií v Británii, Dadiani Fine Art, začala akceptovať Bitcoin a ďalších 5 najpopulárnejších cryptomien. Konkrétne Ethereum, Ripple, Ethereum Classic, Litecoin viac »

syria, mosul, vojak, vojaci

V Mosule zatkli ženy a deti z Nemecka, Francúzska a ďalších krajín

22.07.2017 18:53

Iracké bezpečnostné sily zatkli pri oslobodzovaní Mosulu z rúk militantného hnutia Daíš, známeho aj ako Islamský štát (IS), aj 26 cudzincov, poväčšinou ženy a deti.

Nemecko, Sigmar Gabriel, vicekancelár

Berlín, ktorý je v spore s Ankarou, uisťoval tureckú menšinu o podpore

22.07.2017 17:57

Sigmar Gabriel sa obrátil na Turkov žijúcich v Nemecku, aby ich ubezpečil, že s aktuálnym sporom medzi Berlínom a Ankarou nemajú nič spoločné a nijako ich neohrozuje.

Viktor Orbán

Orbán: Integrácia zlyhá. Moslimovia sa považujú za silnejších, než sú kresťania

22.07.2017 14:11

Podpora migrácie nie je odpoveďou na ekonomické problémy, povedal maďarský konzervatívny premiér Viktor Orbán.

Viktor Orbán, prejav

Inkvizícia EÚ namierená proti Poľsku nikdy nemôže uspieť, tvrdí Orbán

22.07.2017 13:35

Maďarsko použije všetky právne prostriedky, aby v Európskej únii preukázalo solidaritu s Poľskom. Povedal to maďarský premiér Viktor Orbán.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 52
Celková čítanosť: 134870x
Priemerná čítanosť článkov: 2594x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy