Založ si blog

Ako cestovať á 100km za 1 eur – všetci

Dnes som dostal chuť napísať ešte jednu recenziu, lebo som videl že admin jasne rozoznáva čo je recenzia a čo nie. A to som ho nežiadal.

Takže rád by som sa podelil s Vami o skúsenosti ako cestovať každých 100 km za cca 1 eur. A to platí pre všetkých nie len pre dôchodcov. Možno niektorí počuli, možno nie, ale podľa všetkého hlavne na Slovensku sa to udomácňuje pomaly, predovšetkým v strednej a staršej generácii.

Zvykne sa tomu hovoriť car sharing, alebo zo starších dôb hlavne u nás platený autostop. Raz som písal svoj názor, prečo sa domnievam, že to bude hlavnou príčinou prudkej redukcie stopárov z ciest.

Každý kto začne hľadať na internete nájde portálov na autostop viacero. Každý je iný, tak sa vyjadrím aspoň k tým, ku ktorým sa dostanete najrýchlejšie

www.servus.sk

www.autostop.sk

www.superstop.sk

 

– mne neprišiel ani jeden príliš prehľadný a čo je hlavné, nepodarilo sa mi tam nájsť dopyty. Takže osobne som tam jazdu neprezentoval

auto.sme.sk/autostop

– tu síce dopyty sú ale ponúk primálo.

Pre mňa ako vodiča bolo podstatné zverejniť jazdu čo najrýchlejšie, netráviť tam príliš času, lebo skutočne nejde o zárobkovú činnosť ale skôr o tringelt.

A preto po viacerých skúsenostiach som zakotvil na jazdomat.sk

Pre šoféra, ale aj pre stopára to je prelomové prostredie. Nie len, že profil vozidla, či základné kontaktné údaje sú prednastavené, ale aj jazda sa zadáva veľmi jednoducho a pokiaľ je spiatočná, tak stačí zadať iba čas odchodu späť.

Ale to nie je všetko, akonáhle máte zadanú cestu, a dáte si ju zobraziť, tak Vám vypíše aj odporúčané dopyty a tak človek nemusí tráviť veľa času nad tým, či niekto nehľadá práve jazdu. A pritom sa nemusí jednať o totožnú. Ukážu sa dopyty aj na jej časť.

To isté platí aj naopak. A práve preto čo som zistil som sa rozhodol o tomto napísať. Zatiaľ čo v Čechách, lebo ide o Český portál, to rastie neskutočne rýchlo, na Slovensku je to bieda. A pritom by som si povedal, že sme na tom trochu horšie a šetrenie na ceste je na mieste. Ale ľudia akosi novinky neprijímajú tak rýchlo.

Je tam pohodlné prostredie na komunikáciu z oboch strán a čo je najdôležitejšie, stránka umožňuje overiť identitu či už šoféra alebo stopára bezplatne a pritom môže na portály stále vystupovať anonymne. Akurát je označený, že prevádzkovateľ pozná jeho meno, adresu, telefón a pod. Prezentujúci si sám určuje, čo zverejní neregistrovaným návštevníkom.

Týmto a ešte spôsobom hodnotenia ako stopárov tak i vodičov, sa posúva bezpečnosť a komfort veľmi vysoko.

Mám taký pocit, že človek, ktorý chce na cestovaní ušetriť by skôr než nahliadne na cestovného poriadku mal nahliadnuť na takýto portál.

Tie tarify sa skutočne pohybujú cca 1 eur za každých 100 km.

Akurát, že tento kontakt pri cestovaní je osobnejší než verejnou dopravou. Pre človeka so sociálnou fóbiou to veľmi nie je.

Moje skúsenosti sú veľmi dobré, i keď možno ako ja pre niektorých cestujúcich som nemusel byť ideálny sparing partner, tak aj niektorí cestujúci pre mňa.

A za čo človek vlastne platí? No okrem toho, že ide o malý príspevok na palivo, napríklad ja to beriem za tú ochotu vziať niekoho z presnej adresy a na presnej adrese ho vyložiť. Času sa zas musí prispôsobiť druhá strana.

Možno by sa dalo písať viac, ale negatív na tom nájdem ďaleko menej, než pozitív.

Pevne verím, že aj Slováci začnú viac využívať túto komfortnú formu cestovania a hlavne lacnú a tým prispejú ešte k jednému rozmeru a to je ekologický. Carsharing je ekologicky vysoko hodnotený.

A kam sa dá dostať, no niekedy mám pocit, že až na kraj sveta, ale šoféri zvyknú prezentovať svoje jazdy už od cca 100 km. Takže nie je rarita nájsť na Slovensku jazdu aj z nejakého malého mesta do neďalekého.

Tak ak sa rozhodnete, verím, že neobanujete.

 

Objem Bitcoin – trhu v Turecku vzrástol, útek pred Lírou

14.08.2018

Objem obchodovania s Cryptomenami v Turecku za posledných 24 hodín vzrástol, pretože občania hľadali útočisko z oslabenej líry. Turecká národná mena čelí veľkému tlaku v deň, keď prezident viac »

Počuli ste o medzinárodnej odpoveďke ?

06.08.2018

Ak Vás neláka filatelia, tak asi nie. Ale ide o zaujímavý produkt. Nie len pre zberateľa, investora, ale i pre bežného človeka. Praktické využitie sa možno na prvý pohľad nezdá byť zaujímavé, viac »

Fenomén 0 eur bankovky

05.08.2018

Priznám sa, že najviac mi do pozornosti 0 eur bankovka - suvenír udrela, keď sa do tohto projektu zapojilo Slovensko. Vydanie a následný predaj prvej bankovky tohto typu s námetom Múzea Slovenského viac »

Matteo Salvini

Salvini: Pravicové politické krídlo je 'pravým' ochrancom Európy

22.09.2018 22:08

Na konferencii, ktorú organizovala jedna z menších strán talianskej krajnej pravice vystúpil aj Trumpov bývalý stratég Bannon.

Tragická dopravná nehoda, Prešov

Zrážka autobusu a auta na východe si vyžiadala jednu obeť

22.09.2018 21:00

Leteckí a pozemní záchranári transportovali do nemocnice spolu dve osoby.

Ukrajina Futbal LM finále Liverpool Real

Myrotvorec si začal do databázy zapisovať Ukrajincov s maďarským pasom

22.09.2018 20:04

Ukrajinský portál je spájaný s menom Antona Heraščenka, poslanca ukrajinského parlamentu a poradcu ministra vnútra.

Elektromobil

Žiadne nové autá na benzín či naftu od roku 2025. Pomohlo by to ekológii

22.09.2018 18:56

Ak chceme, aby sa planéta otepľovala pomalšie, v Európy by sa po roku 2025 nemalo dostať do premávky žiadne auto na fosílne palivá.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 67
Celková čítanosť: 231065x
Priemerná čítanosť článkov: 3449x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy