Ako cestovať á 100km za 1 eur – všetci

Dnes som dostal chuť napísať ešte jednu recenziu, lebo som videl že admin jasne rozoznáva čo je recenzia a čo nie. A to som ho nežiadal.

Takže rád by som sa podelil s Vami o skúsenosti ako cestovať každých 100 km za cca 1 eur. A to platí pre všetkých nie len pre dôchodcov. Možno niektorí počuli, možno nie, ale podľa všetkého hlavne na Slovensku sa to udomácňuje pomaly, predovšetkým v strednej a staršej generácii.

Zvykne sa tomu hovoriť car sharing, alebo zo starších dôb hlavne u nás platený autostop. Raz som písal svoj názor, prečo sa domnievam, že to bude hlavnou príčinou prudkej redukcie stopárov z ciest.

Každý kto začne hľadať na internete nájde portálov na autostop viacero. Každý je iný, tak sa vyjadrím aspoň k tým, ku ktorým sa dostanete najrýchlejšie

www.servus.sk

www.autostop.sk

www.superstop.sk

 

– mne neprišiel ani jeden príliš prehľadný a čo je hlavné, nepodarilo sa mi tam nájsť dopyty. Takže osobne som tam jazdu neprezentoval

auto.sme.sk/autostop

– tu síce dopyty sú ale ponúk primálo.

Pre mňa ako vodiča bolo podstatné zverejniť jazdu čo najrýchlejšie, netráviť tam príliš času, lebo skutočne nejde o zárobkovú činnosť ale skôr o tringelt.

A preto po viacerých skúsenostiach som zakotvil na jazdomat.sk

Pre šoféra, ale aj pre stopára to je prelomové prostredie. Nie len, že profil vozidla, či základné kontaktné údaje sú prednastavené, ale aj jazda sa zadáva veľmi jednoducho a pokiaľ je spiatočná, tak stačí zadať iba čas odchodu späť.

Ale to nie je všetko, akonáhle máte zadanú cestu, a dáte si ju zobraziť, tak Vám vypíše aj odporúčané dopyty a tak človek nemusí tráviť veľa času nad tým, či niekto nehľadá práve jazdu. A pritom sa nemusí jednať o totožnú. Ukážu sa dopyty aj na jej časť.

To isté platí aj naopak. A práve preto čo som zistil som sa rozhodol o tomto napísať. Zatiaľ čo v Čechách, lebo ide o Český portál, to rastie neskutočne rýchlo, na Slovensku je to bieda. A pritom by som si povedal, že sme na tom trochu horšie a šetrenie na ceste je na mieste. Ale ľudia akosi novinky neprijímajú tak rýchlo.

Je tam pohodlné prostredie na komunikáciu z oboch strán a čo je najdôležitejšie, stránka umožňuje overiť identitu či už šoféra alebo stopára bezplatne a pritom môže na portály stále vystupovať anonymne. Akurát je označený, že prevádzkovateľ pozná jeho meno, adresu, telefón a pod. Prezentujúci si sám určuje, čo zverejní neregistrovaným návštevníkom.

Týmto a ešte spôsobom hodnotenia ako stopárov tak i vodičov, sa posúva bezpečnosť a komfort veľmi vysoko.

Mám taký pocit, že človek, ktorý chce na cestovaní ušetriť by skôr než nahliadne na cestovného poriadku mal nahliadnuť na takýto portál.

Tie tarify sa skutočne pohybujú cca 1 eur za každých 100 km.

Akurát, že tento kontakt pri cestovaní je osobnejší než verejnou dopravou. Pre človeka so sociálnou fóbiou to veľmi nie je.

Moje skúsenosti sú veľmi dobré, i keď možno ako ja pre niektorých cestujúcich som nemusel byť ideálny sparing partner, tak aj niektorí cestujúci pre mňa.

A za čo človek vlastne platí? No okrem toho, že ide o malý príspevok na palivo, napríklad ja to beriem za tú ochotu vziať niekoho z presnej adresy a na presnej adrese ho vyložiť. Času sa zas musí prispôsobiť druhá strana.

Možno by sa dalo písať viac, ale negatív na tom nájdem ďaleko menej, než pozitív.

Pevne verím, že aj Slováci začnú viac využívať túto komfortnú formu cestovania a hlavne lacnú a tým prispejú ešte k jednému rozmeru a to je ekologický. Carsharing je ekologicky vysoko hodnotený.

A kam sa dá dostať, no niekedy mám pocit, že až na kraj sveta, ale šoféri zvyknú prezentovať svoje jazdy už od cca 100 km. Takže nie je rarita nájsť na Slovensku jazdu aj z nejakého malého mesta do neďalekého.

Tak ak sa rozhodnete, verím, že neobanujete.

 

Andrej Danko – nepochopený vizionár

11.11.2023

Neveril by som, že jedného dňa budem schopný napísať tento blog, v ktorom by som chcel upozorniť na to, že je nešťastím, keď sa myšlienka „národného menu“ nepretaví do reality. Škoda, že pán Danko nedostal príležitosť prezentovať svoju víziu v celom rozsahu a ako po mnohý krát ostal nepochopený. Verím, že ja som ju pochopil správne. Dostať na stôl [...]

Kto z voličov si želá „Mafiánsky štát“ ?

24.09.2023

Na jednej strane je zarážajúce, že strach z utečencov je tak významným hnacím motorom na dosiahnutie výnimočného výsledku vo voľbách a na druhej strane chýba obava zo zverenia moci do rúk organizovaného zločinu. Pričom väčšina z tých, čo sa najviac obávajú „migrantov“ ich nevidela, nevidí a nebude vidieť. Avšak prevažná časť tých istých voličov sa [...]

Istý nevinou obvineného si môže byť jedine jeho kumpán

06.09.2023

Viete si predstaviť, že orgány činné v trestnom konaní by zahájili vyšetrovanie, alebo by nebodaj padlo obvinenie niekoho z Vašich príbuzných? Ako veľmi by ste si boli istí jeho/jej nevinou? Skúste ste si na tú otázku úprimne odpovedať. A išlo by pritom o príbuzného, o rodinu, o človeka ktorého možno poznáte od detstva. A teraz druhá otázka. Bol by obvinený nejaký [...]

sarmat

Kyjev: Rusko prvý raz zasiahlo Ukrajinu medzikontinentálnou balistickou raketou. Strela môže niesť aj jadrovú hlavicu

21.11.2024 10:39

Rusko už na Ukrajinu páli Ukrajinu aj medzikontinentálnymi balistickými raketami

Matúš Šutaj Eštok

Šutaj Eštok založil ďalší špeciálny vyšetrovací tím. Má sa venovať darovaniu techniky Ukrajine

21.11.2024 10:28

Prešetrovať má rozhodnutia vtedajších predstaviteľov rezortu obrany a členov vlády.

Redzikowo

Americká základňa v Poľsku je naším prioritným cieľom, hrozí Rusko. Varšava reaguje

21.11.2024 10:20

Americkí a poľskí činitelia základňu v Redzikowe na severovýchode Poľska slávnostne otvorili tento mesiac.

gaza, izrael, palestínčania

Izraelské údery v noci podľa úradov a médií zabili v Pásme Gazy desiatky ľudí

21.11.2024 10:07

Izraelská operácia si v Pásme Gazy vyžiadala podľa tamojších úradov už 44 000 mŕtvych Palestínčanov a ďalších viac ako 104 000 Palestínčanov bolo pri nej zranených.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 58
Celková čítanosť: 362434x
Priemerná čítanosť článkov: 6249x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy